Marketing Duitsland
Wij maken van de Duitsers échte fans!
Wij maken van de Duitsers échte fans
Met alleen een plekje in de supermarkt ben jij er eigenlijk nog niet. De Duitse markt is de grootste consumentenmarkt binnen de Europese Unie. Ruim 85 miljoen mensen in het land dat direct aan ons eigen land grenst. Daarom bieden wij Marketing Duitsland.
Het is belangrijk om zoveel mogelijk Duitsers te binden aan jouw merk. In de eerste plaats, omdat dit de omzet positief beïnvloedt. In de tweede plaats om jouw plekje in het schap voor de toekomst veilig te stellen. De klanten moeten terugkomen voor jouw producten.
Marketing Duitsland
In eigen land weten we vaak héél goed welke marketinginstrumenten we moeten inzetten om onze eindklanten te bereiken. Dit kan een goed vindbare website zijn of een landelijke televisie-reclamecampagne. Belangrijk om te weten is dat Duitsers anders denken en zo dus ook de consumenten. Daarbij komt, dat het land erg groot is en daarmee de gewoontes per regio sterk kunnen verschillen.
Om dit te bergrijpen en goed aan te pakken is het belangrijk om een goede marketingstrategie samen met Duitsers, maar vooral ook dóór Duitsers te laten uitvoeren.
Bij Handelsagent Duitsland hebben wij al deze aspecten in huis. Wij zorgen er samen met jou voor dat de Duitsers échte fans worden en blijven van jouw producten.
Bekijk ook onze andere diensten
Handelsagent voor de Duitse markt
Als handelsagent voor de Duitse markt zorgen wij in de eerste plaats voor nieuwe klanten. Waarbij de definitie van een klant voor ons niets anders is dan iemand die zijn rekeningen betaalt. Doordat wij al vele jaren actief zijn als handelsagent in Duitsland, kennen wij alle grote supermarktketens en groothandels. Biologisch én conventioneel.
Na het binnenhalen van de zogeheten "Listung", verzorgen wij de activatie op de winkelvloer. In de eerste maanden draait alles om rotatie. Jouw producten moeten langs de kassa. Er zijn vele mogelijkheden van winkelactivatie, maar wij zijn vaak zelf terug te vinden in de winkels met een schort voor en een dienblad in onze hand. Hallo Dame und Herr, möchten Sie mal probieren?
De omzet wordt door ons nauwlettend in de gaten gehouden. Welke producten lopen wel en welke verkopen minder. Zijn het bepaalde verkooppunten die achter blijven of het juist heel goed doen. Reden voor ons om de winkels te bezoeken. Iets dat jij dus niet zelf hoeft te doen.
Voortdurend zoeken wij naar wegen om de omzet te vergroten en om zo de producten in het schap te "verankeren". Wij werken toe naar een jaargesprek dat meer een formaliteit is, want alles loopt naar wens. En die jaargesprekken op locatie in Duitsland? Die voeren wij voor jou!